Haarausfall - Allgemeines Forum
Haarverlust, Mittel gegen Haarausfall (Finasterid, Minoxidil), Haarersatz





Startseite » Allgemein » Haare und Haarausfall » Laut einer Studie: 3x pro Woche Soja können AGA zu 77% verhindern
Studie:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7109385/

Zitat:
"A case-control studywith 354 randomly selected Taiwanese males and matched controls evaluated the efficacy of isoflavone-rich soybean drinks in AGA. A self-administered questionnaire was given to participants to collect information on lifestyle factors such as eating habits. Frequent consumption of soybean drinks (3 days per week) was associated with a 77% decrease in the risk of AGA. It was concluded that it may provide protective effects against moderate to severe AGA. Frequent consumption of coffee, dairy milk, and cheese did not show any protective effect"

In Kombination mit Cayenne-Pfeffer
kam es bei 65% der AGA-Probanden sogar zu einer
Umkehrung der Glatze mit Neuwuchs. Studie:
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1096637407000639


[Aktualisiert am: Mi., 05 Oktober 2022 08:50] vom Moderator



forschungsgruppe-aga.xobor.de
 
Gehe zum Forum:
  


aktuelle Zeit: Mo. Juni 08 10:24:38 MESZ 2026

Insgesamt benötigte Zeit, um die Seite zu erzeugen: 0.03552 Sekunden




 
Veranstaltungen

Kongress 9/2026 Warschau